Gréti & Gergi

A kis családom mindennapjairól, de legfőképpen a mi kis csodánkról, Grétáról. 2010 július 2.-án bővűlt a mi kis családunk és most már Gergő is az életünk része:) Ő sem maradhat ki a jóból:)

A szokásos októberi "ismerjük meg országunk" túránk :)

2014.11.26. 13:59 - L.Moni

Ezúttal Miskolc-Tapolca volt az úti cél.

Még nyáron lefoglaltam a szállást, igaz volt egy kis bonyodalom közben (le akarta mondani a szállásadó, annak ellenére, hogy már fizettünk előleget, de végül sikerült megegyeznünk).

23.-án reggel, szemerkélő esőben indultunk és érkeztünk. A szálláshelyre mentünk először, kicsit pihentünk (Z beállította az új telefonját) majd nekiindultunk. A diósgyőri várba mentünk a nem szűnő esőben. Még mindig szép, sőt, szebb mint volt 16 éve, mikor ott jártunk Z-vel. Körbejártuk a várat kívül és belül, megnéztük a panoptikumot, láttunk lovagi tornát (nagyon jó volt). Az esőben sétáltunk a gesztenyesoron egy keveset, majd bementünk Miskolcra, megvacsoráztunk. Mi sétáltunk volna még, de a két gyerek nyügös volt és fáradt, így visszamentünk a szállásra. Ott kipróbálták az extra méretű kádat majd viszonylag hamar elaludtak.

24.-én reggel még mindig esett az eső, így a Barlangfürdő mellett döntöttünk. Lementünk megreggelizni (benne volt az árban) majd összeszedtük a fürdős cuccokat és irány a fürdő :). Sétálva mentünk, 10 perc kényelmes sétára volt csak a szállásunktól. Ráadásul szép volt a park, az épületek. Még esőben is jó volt nézelődni. A barlangfürdő jó volt, szép volt, de köszönjük szépen, többet nem megyünk. Rengeteget változott az elmúlt években. Sok-sok évvel ezelőtt, édesanyámékkal voltunk ott. Akkor nem volt ennyire forgalmas de elvarázsolt :) A barlangok, a fények, a meleg víz. Csodás volt, igazi szép emlék. Aztán pár évvel később jártunk Z-vel arra, de nem volt kedvünk bemenni, így elmaradt. Most lelkesen meséltem a gyerekeknek a fürdőről és hatalmasat csalódtam mikor bementünk. Jóval több embert beengedtek, mint szabadott volna :( Már szekrényt is vadászni kellett, hogy le tudjuk tenni a ruhánkat. A törölközőt nagy naívan levittük magunkkal a medencékhez, majd Z vissza is vitte, hisz annyi hely sem volt, hogy letegyük. A medencék tele voltak. Egyértelmű volt, hogy csak és kizárólag a bevétel érdekli az üzemeltetőt, a minőségi szolgáltatást egyáltalán nem tartja fontosnak. Több barlang volt, a minik kedvence a csillagterem lett. Ott úgy érezték "életre kel" a közös mesénk :). Csengő és Csingiling meséje, amit én találtam ki már jó pár éve és esténként újabb és újabb fejezetek "íródnak" hozzá. A gyerekek imádják :). Ők nagyon jól érezték magukat, ugráltak, sikoltoztak, merültek, szinte ki se jöttek a vízből. Dél után kicsivel kezdett ürülni a fürdő, végre jobb volt, de 3 után újra megtelt emberekkel, akkortól olcsóbb a belépő és sokan ki is használták. Na mi pedig az eljövetel mellett döntöttünk. Öltözés, hajszárítás majd séta vissza a szállásra, esőben. Kicsit pihentünk majd elmentünk kajálni és végre elállt az eső, így sétálni is szerettünk volna Miskolcon a baelvárosban. Megint nem jött össze túl hosszú séta, megint csak a gyerekek voltak fáradtak. Viszonylag hamar el is aludtak.

25.-én reggel nem esett :) Végre. Reggeli után Z átment a szemközti hotelben dolgozó fodrász hölgyhöz és levágatta a haját. Mi hárman addig sétáltunk egy nagyot, elmentünk egy szuper játzótérre, gyűjtöttünk rengeteg levelet (a leveleket Gréta bevitte az iskolába és felkerült a flra mind).  Miután Z végzett összeszedtük magunkat és irány Lillafüred. Megnéztük az Anna-barlangot és az István-barlangot. Utóbbi jobban lekötötte a gyerekeket. A cseppkövek mégis csak érdekesebbek, mint a mésztufa :). Nagyon élték azt a napot. Pont jókor érkeztünk, nem sokat kellett várni arra, hogy bemehessünk az Anna-barlangba. Csak idegenvezetővel lehet bemenni és csak meghatározott időben. Sokan voltak, másokat is érdekelnek természeti kincseink. Mielőtt bementünk megcsodáltuk a vízesést, most nincs gond, a sok esőzés miatt, zúdult le a sok víz, tetszett is a gyerekeknek. Miután megnéztük az Anna-barlangot sétáltunk a kertben és szép lassan átmentünk Az István-barlanghoz. Útközben megkávéztunk, vettünk aszalt gyümölcsöket, Gergő kinézett magának egy kis pisztolyt, már régóta szeretett volna és most hozott magával zsebpénzt és úgy döntött, azt szeretné megvenni. Alig bírtuk meggyőzni, hogy majd visszafelé vegyük meg. A barlang szép volt és érdekes, pedig mi Z-vel már voltunk ott régen, de mégis jó volt újra ott lenni, nézelődni, kívánni a kútnál. Ahogy kijöttünk Gergőnk rögtön menni akart a fegyveréért. Hisztizett is, apja idegein táncolva. Na de egyszer csak odaértünk és meg is vette azt a fránya gép pisztolyt. Első perctől fogva imádta :). Még sétáltunk egy kicsit majd autóba ültünk és elmentünk a közeli pisztrángoshoz enni. Z és a gyerekek pillanatok alatt eltüntettek egy jó nagy halat, megcsodáltuk a sok féle pisztrángot, láttam miként belez ki egy profi egy halat. Nem volt 1 perc :). A szálláshoz visszafelé még megáltunk a kohónál és megnéztük. Sajnos nem lehet körbenézni mert életveszélyessé lett nyilvánítva. Még Miskolcon elmentünk sétálni, kihasználtuk, hogy végre nem esik. Este nagyon hamar kidőlt a csapat, csinike még a fürdést is kihagyta.

26.-án reggel összepakoltunk majd lementünk reggelizni. A szálláson megengedték, hogy otthagyjuk a csomagjainkat, így még elmentünk csavarogni egy kicsit. A vadaspark volt a cél. Szépen sütött a nap, jó volt sétálni. A gyerekek rengeteg makkot gyűjtöttek. Gergely kifejezetten az ovinak szedegette, az óvónéniknek akarta bevinni. Az állatok nagyon lusták voltak de nagyon szépek is. Simogattunk kigyót, Gréta különböző hüllőket fogott a kezeibe, Gergő már nem volt ilyen bátor :). 2 körül mentünk vissza a csomagokért, majdmég elmentünk ebédelni és hazaindultunk. A minik kidőltek az úton :).

Jó volt nagyon, Gergő már másnap vissza akart menni és azóta is emlegeti, de Grétike is. Nekünk azért hiányzott, hogy nem Sopronba mentünk. hisz évek óta az őszi kirándulást oda szervezzük. Na de majd megyünk még oda :).

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.